Zadanie: Rozbudowa kontenerowego terminala kontenerowego w Gliwicach przy ul. Portowej 28
NAZWA KONTRAKTU: "Rozbudowa kontenerowego terminala przeładunkowego”
Gliwice, ul. Portowa 28
ZAMAWIAJĄCY: PCC Intermodal S.A
ul. Hutnicza 16
81-061 Gdynia
WYKONAWCA: STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10
Pruszków
INŻYNIER KONTRAKTU: „INWEST - COMPLEX” Sp. z o.o.,
ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice
PROJEKTANT: GRONTMIJ POLSKA Sp. z o.o.
Biuro Projektów Transport
ul. Sokolska 65
40-087 Katowice
WYBRANE DANE KONTRAKTOWE:
Data podpisania umowy: 15.05.2014 r.
Data przekazania placu budowy I etap: 21.05.2014 r.
II etap: 23.06.2014 r.
III etap: 27.06.2014 r.
Zgłoszenie rozpoczęcia robót do PINB 29.05.2014r.
Umowna data zakończenia : 15.06.2015 r.
Podpisanie protokołu odbioru końcowego 12.06.2015 r.
Wartość zadania netto wg aneksu (nr4) do umowy 26 877 102,96 zł
ZREALIZOWANE W RAMACH INWESTYCJI OBIEKTY
1. Płyty terminala na istniejącym pirsie (z placami składowymi dla kontenerów i placami manewrowymi)
2. Tory kolejowe 121, 113, 114, 117, 119 wraz z kozłami oporowymi
3. Budynek techniczny
4. Hala napraw wagonów
5. Torowisko suwnicy kołowej
6. Kanalizacja deszczowa wraz z separatorami substancji ropopochodnych i trzema wylotami brzegowymi W1, W2 i W3 do basenu portowego
7. Instalacja wody p.poż z urządzeniami do poboru wód powierzchniowych z basenu portowego Kanału Gliwickiego – czerpnie Cz1 i Cz2
8. Instalacja wodociągowa oraz kanalizacja sanitarna (dla stanowiska mycia kontenerów) z separatorem substancji ropopochodnych.
9. Linie kablowe elektroenergetyczne SN i nN oraz kanalizacji kablowej teletechnicznej
1.1 Podstawowe parametry
Płyta terminala
- długość użytkowa: 580,00 m
- dopuszczalne obciążenie: 115 kN/oś
- dopuszczalne obciążenie – stopka kontenera 151kN
Droga wzdłuż terminala
- ilość pasów ruchu 1
- długość użytkowa: 580,00 m
- dopuszczalne obciążenie: 115 kN/oś
Budynek Techniczny
- Budynek o rzucie prostokątnym o wymiarach 25,60m x 8,50m i wysokości 4,10m.
- Powierzchnia zabudowy 217,6m2
- Powierzchnia całkowita 194,24m2
- Powierzchnia użytkowa 169,1m2
- Kubatura 573,2m3
Budynek Hali Napraw Wagonów
- Budynek o rzucie prostokątnym o wymiarach 33,50m x 6,40m i wysokości 6,40m.
- Powierzchnia zabudowy 214,38m2
- Powierzchnia całkowita 206,44m2
- Powierzchnia użytkowa 206,46m2
- Kubatura 1156,2m3
Tory o długości budowlanej:
tor 112 610m,
tor 113 586m
tor nr 114 591m.
W torze nr 114 wbudowany rozjazd zwyczajny nr 112 umożliwiający wjazd na tor
113, wjazd na tor nr 112 bezpośrednio z rkpd nr 113.
Tory w pochyleniu od 0,22‰ do 7,33‰,
W ramach kontraktu wykonano:
- przebudowę z wydłużeniem torów nr 113, nr 114,
- budowę nowego torowiska torów 113 i 114,
- likwidację toru nr 112 i rozjazdu nr 112, przejazdu poziomie szyn przez tor 112,
- likwidację toru nr 115 (ok.72m) i rozjazdu nr 115,
- likwidację rkpd 113 i wbudowanie rz nr 113,
- zmianę układu torów nr 113, nr 114 w obrębie przejazdu w poziomie szyn - zjazd do terminala z toru nr 65a,
- budowę przejazdu w poziome szyn dla przebudowanych torów 113 i 114
- budowę nowego toru o nr 121,
- przebudowę układu rozjazdów w torach 117 i 119,
- wydłużenie torów 117 i 119,
- wbudowanie rozjazdu w torze nr 119 w celu wykonania zjazdu na nowoprojektowany tor nr 121,
- wykonanie kanału naprawczego wewnątrz nowoprojektowanej hali napraw na torze nr 121,
- zabudowę płyt przejazdowych w torach nr 117, 119 i 121, które utworzą zjazd na drogę przeciw pożarową z hali napraw,
- zabudowa nowych żelbetowych kozłów oporowych we wszystkich przebudowanych torach terminala.
Kanalizacja deszczowa znajduje się na terenie północnej części terminala przeładunkowego, w celu ujęcia wód powstających z deszczu i topnienia śniegu poprzez odwodnienie liniowe i wprowadzenia do basenu portowego za pomocą projektowanych wylotów.
Zakres inwestycji obejmował budowę następujących obiektów:
1.Kanały:
Rura PP SN12,5 Dz400/17,7 292,20m
Rura PP SN12,5 Dz300/13,8 271,77m
Rura PP SN12,5 Dz200/8,8 26,85m
2. Studnie:
Studnia żelbetowa Ø1000 szt.14
Studnia żelbetowa Ø500 szt.3
3.Wyloty brzegowe: 3szt.
4. Ściek liniowy:
Korytko ściekowe RD200 D-F (LW/LH=200/400) 600,00m