Zadanie: Rozbudowa ul. Kwiatkowskiego i przebudowa mostu nad rzeką Białą w Bielsku - Białej
Nazwa Kontraktu:
„Rozbudowa ulicy Kwiatkowskiego w Bielsku – Białej, na odcinku od ronda ofiar Katynia do ronda Narodowych Sił Zbrojnych, wraz z przebudową mostu nad rzeką Białą w ciągu ul. Kwiatkowskiego".
Zamawiający:
Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
43-300 Bielsko Biała; ul. Grażyńskiego 10
Wykonawca:
Zakład Budowlany "MOST-BUD" Eugeniusz Klimczak
43-300 Bielsko-Biała; ul. Złoty Potok 46
Biuro Projektowe:
Anna Rej - Biuro Konstrukcyjne REJPROJEKT
Ul. Siołkowa 336
33-330 Grybów
Nadzór techniczny:
Inwestycje Budownictwo Handel
INWEST – COMPLEX Sp. z.o.o.
44-100 GLIWICE UL. GÓRY CHEŁMSKIEJ 15
Inżynier Rezydent: mgr inż. Marek Łatka
Wybrane dane kontraktowe:
Data podpisania umowy: 19.03.2014r.
Data przekazania placu budowy: 26.03.2014r.
Planowana data zakończenia: 19.10.2014r.
Data zakończenia: 04.10.2014r.
Data odbioru: 22.10.2014r.
Data oddania do ruchu ul. Kwiatkowskiego 26.09.2014r.
Szacowana Wartość Kontraktu :
Wartość ofertowa Kontraktu : 4 209 410,48 zł netto 5 177 574,89 zł brutto
Wartość końcowa Kontraktu: 4 438 580,09 zł netto 5 459 453,51 zł brutto
Zamierzenie budowlane w części drogowej obejmowało:
- rozbudowę ulicy Kwiatkowskiego na odcinku pomiędzy rondem Ofiar Katynia, a rondem Narodowych Sił Zbrojnych wraz z przebudową zjazdów z istniejących zakładów pracy,
- budowę dwóch zatok autobusowych,
- budowę obustronnych chodników,
- przebudowę mostu na rzece Biała,
- przebudowę oświetlenia drogowego,
- budowę kanalizacji deszczowej, w tym wylotu do rzeki Białej,
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących urządzeń obcych, w tym kabli teletechnicznych i energetycznych, przebudowa gazociągu w rejonie ronda Narodowych Sił Zbrojnych i obiektu mostowego,
- montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,
Zamierzenie budowlane w części mostowej obejmowało:
- rozbiórkę płyty ustroju nośnego i wykonanie nowej,
- rozbiórkę skorodowanych fragmentów przyczółków wraz z robotami ziemnymi i płytami przejściowymi oraz odtworzenie nowych,
- rozbiórkę skorodowanych fragmentów filarów i poprzecznic oraz odtworzenie nowych,
- wymianę belek nośnych strunobetonowych na nowe,
- montaż nowych łożysk,
- naprawa powierzchni filarów poprzez nałożenie warstwy torkretu,
- wykonanie nowego wyposażenia mostu (chodniki z nawierzchniami, barieroporęcze, odwodnienie, dylatacje, izolacje, nawierzchnie bitumiczne),
- umocnienie skarp w rejonie obiektu mostowego narzutem kamiennym oraz płytami ażurowymi,
- rekultywację terenu.
PARAMETRY TECHNICZNE PO PRZEBUDOWIE
BRANŻA MOSTOWA:
- Całkowita długość ustroju niosącego LB = 39,20m
- Całkowita długość obiektu wraz ze skrzydłami Lc = 56,96m
- Szerokość jezdni na obiekcie L= 7,60m
- Szerokość użytkowa chodników 2x1,50m
- Spadek poprzeczny jezdni 2,0 % (dwustronny)
BRANŻA DROGOWA:
- klasa drogi Z,
- kategoria ruchu KR4 (ze względu na duży ruch samochodów ciężarowych nawierzchnia drogi projektowana jest dla nośności 115kN)
- prędkość projektowana vp=50 km/h,
- szerokość jezdni – 7,00 m,
- dwie zatoki autobusowe o szerokości 3,00 m,
- obustronne chodniki o szerokości 2,00 (przy peronach autobusowych 2,50 m),
- nawierzchnia jezdni – mieszanka SMA,,
- nawierzchnia chodnika – kostka betonowa.