Zadanie: Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Baczyńskiego nad drogą ekspresową S-86 w Sosnowcu
1. Nazwa zadania: „Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Baczyńskiego nad drogą ekspresową S-86 w Sosnowcu ”
2. Pełniona funkcja: Sprawowanie obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W okresie: od 05.07.2011r. (podpisanie Umowy o pełn. nadz. inw.) do 15.11.2012 (data odb. końcowego)
3. Strony Kontraktu:
INWESTOR:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice
NADZÓR INWESTORSKI:
Inwestycje, Budownictwo, Handel
„Inwest - Complex” Sp. z o.o.
ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice
WYKONAWCA:
SKANSKA S.A.
Ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa
OBDM w Katowicach
Ul. Uniwersytecka 13, 40-007 Katowice
PROJEKTANT:
Konsorcjum:
Lider – EMProjekt Sp. z o. o.
Ul. Wita Stwosza 7, 40-040 Katowice,
Partner – Technologie Budowlane Danuta Bereza i Tomasz Bereza Sp. J.
Ul. Topolowa 39
40-167 Katowice
4. Charakterystyka zadania:
Zakres rzeczowy zadania obejmował remont trzech z czterech wiaduktów które są elementami dwupoziomowego węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu drogi krajowej S-86 i ul. Baczyńskiego w Sosnowcu.
Konstrukcyjnie obiekty rozdzielone zostały na:
- wiadukt wschodni i zachodni,
- wiadukt platforma przylegający do wiaduktu wschodniego i tramwajowego,
- wiadukt tramwajowy który nie był objęty zakresem rzeczowym zadania.
Schemat statyczny wiaduktu wschodniego i zachodniego został zmieniony z układu dwuprzęsłowego wolnopodpartego statycznie wyznaczalnego na wolnopodparty statycznie niewyznaczalny. Długość całkowita ustroju nośnego wiaduktu wschodniego i zachodniego wynosi 42,74m, natomiast wiaduktu platforma 42,53m.
W ramach realizowanej inwestycji wykonano następujący zakres robót:
Wiadukt Wschodni i Zachodni:
- Zmiana organizacji ruchu – wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Baczyńskiego oraz na drodze S-86.
- Roboty przygotowawcze, organizacja placu budowy.
- Rozbiórkę zabudowy chodnikowej i wyposażenia obiektu.
- Zabezpieczenie istniejących mediów przebiegających na istniejącym obiekcie.
- Usunięcie nawierzchni izolacji i warstwy wyrównawczej.
- Demontaż istniejącej konstrukcji stalowej wzmacniającej oczepy podpór pośrednich.
- Odsłonięcie ławy fundamentowej filara oraz ścian korpusów przyczółków i skrzydeł.
- Wzmocnienie fundamentu filara z zastosowaniem pali JET-GROUTING.
- Groszkowanie ław fundamentowych filarów, montaż kołków zespalających, zbrojenie i wykonanie obetonowania.
- Wykonanie zasypek fundamentów z zagęszczeniem i podbudowy pod tymczasowe konstrukcje podpierające dla fazy rozbiórki filara i wykonania poprzecznicy środkowej.
- Rozbiórkę zamków belek prefabrykowanych, podparcie dźwigarów typu „Płońsk” na niezależnej podporze tymczasowej.
- Rozbiórkę oczepów na słupach filarów.
- Rozbiórkę dojazdów i dojść do obiektu, odkrycie oczepów fundamentów.
- Rozbiórkę ścianek zaplecznych przyczółków i skrzydeł.
- Naprawę i zabezpieczenie betonu podpór.
- Zbrojenie ścianek zaplecznych przyczółków i wykonanie nadbetonu oczepów przyczółków i ścianek zaplecznych.
- Wykonanie izolacji i drenaży za przyczółkami.
- Wykonanie zasypek fundamentów.
- Wykonanie zasypek za przyczółkami pod płytę przejściową oraz wykonanie płyt przejściowych.
- Montaż belek prefabrykowanych na podporach tymczasowych.
- Wykonanie ciosów oraz montaż łożysk.
- Wykonanie nowej płyty pomostowej, zespolonej, z belkami prefabrykowanymi, wraz z poprzecznicami nad podporami.
- Wykonanie dylatacji modułowych (stalowych).
- Wykonanie izolacji płyty pomostu.
- Wykonanie instalacji odwadniającej.
- Zabudowę wyposażenia obiektu.
- Wykonanie nawierzchni na obiekcie.
- Wykonanie nawierzchni na dojazdach do obiektu.
- Wykonanie umocnienie skarp i nasypów.
- Docelowa organizacja ruchu.
- Uporządkowanie terenu budowy.
Wiadukt Platforma
- Zmiana organizacji ruchu.
- Rozbiórka wyposażenia obiektu.
- Zabezpieczenie istniejących mediów.
- Demontaż izolacji.
- Osadzenie kotew do montażu słupów trakcyjnych.
- Wykonanie warstwy wyrównawczej.
- Wykonanie izolacji wraz z odwodnieniem.
- Wykonanie betonu ochronnego izolacji.
- Ułożenie nawierzchni z kostki brukowej.
- Oczyszczenie oczepu filara, oczepu i ścian przyczółków.
- Groszkowanie słupów filarów.
- Naprawa i zabezpieczenie powierzchni betonu podpór.
- Wbudowanie rur odwadniających kolektorów.
- Naprawy powierzchniowe belek prefabrykowanych „Płońsk”.
- Docelowa organizacja ruchu.
- Uporządkowanie terenu budowy.
Charakterystyczne parametry wiaduktów:
Wiadukt Zachodni (od strony Katowic):
- Długość całkowita ustroju nośnego 42,74m
- Długość całkowita obiektu wraz ze skrzydłami 57,48m
- Szerokość całkowita 27,06m
- Rozpiętość teoretyczna przęseł 2x21,00m
- Szerokość całkowita jezdni zmienna: 12,65m-20,65m
- Szerokość całkowita chodnika zmienna: 5,97m-7,99m
- Kąt skosu 90°
Wiadukt Wschodni (od strony Warszawy)
- Długość całkowita ustroju nośnego 42,74m
- Długość całkowita obiektu wraz ze skrzydłami 57,36m
- Szerokość całkowita 27,06m
- Rozpiętość teoretyczna przęseł 2x21,00m
- Szerokość całkowita jezdni zmienna: 12,65m-20,65m
- Szerokość całkowita chodnika zmienna: 5,97m-7,99m
- Kąt skosu 90°
Wartość zadania wg Umowy wraz z Aneksem: 9 707 971,32 PLN netto