Zadanie: Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową PKP Gliwice-Opole w ciągu Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (DK 88) w Gliwicach wraz z przebudową dojazdów
Nazwa kontraktu:
„Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową PKP Gliwice-Opole w ciągu
Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (DK 88) w Gliwicach wraz z przebudową dojazdów”
Pełniona funkcja:
Sprawowanie obowiązków Koordynatora Budowy
Strony Kontraktu:
Zamawiający:
Miasto Gliwice, reprezentowane przez:
Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach
Płowiecka 31, 44-121 Gliwice
Nadzór Inwestorski:
Inwestycje, Budownictwo, Handel
Inwest – Complex Sp. z o.o.
Góry Chełmskiej 15 , 44-100 Gliwice
Wykonawca:
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
„BANIMEX” Sp. z o.o.
- Odkrywkowa 93, 42-504 Będzin
Projektant :
Zakład Nowych Technologii i Wdrożeń „Inmost-Projekt
Ul. Lompy 15/2, 44-100 Gliwice
Biuro Projektów A-Propol s.c.
Ul. Gomółki 2, 44-121 Gliwice
Termin realizacji:
Rozpoczęcie robót (przekazanie placu budowy): 12.09.2012 r.
Termin zakończenia : 07.08.2014 r.
Parametry techniczne obiektu:
Całkowita długość obiektu (wraz z przyczółkami): 277 m
Rozpiętość teoretyczna przęseł: 27m+30m+30m+30+36m+30+30+27
Całkowita szerokość obiektu: 17,88 m
Szerokość jezdni 14 m (jezdnia 4x3,5 m)
Szerokość chodniki dla obsługi 2x0,90 m
Charakterystyka zadania:
Przedmiotowy obiekt stanowi przejście drogi krajowej nr 88 Strzelce Opolskie – Bytom nad torami PKP, ul. Zbożową od strony wschodniej oraz nieużytkami stanowiącymi pozostałość po rozebranych torach kolejowych od strony zachodniej.
Konstrukcję wiaduktu tworzy ośmioprzęsłowy stalowy ustrój ciągły, zespolony z żelbetową płytą pomostową z betonu B50 (C40/50) – dodatkowo sprężona w kierunku podłużnym (nad podporami oraz sprężenie zewnętrzne w przęsłach). W przekroju poprzecznym wiaduktu konstrukcję niosącą stanowi ruszt stalowy złożony z czteroblachownic stężonych w przekrojach przęsłowych poprzecznicami typu ramowego (w rozstawie 3,0m o ryglach dwuteowych i słupach dwuteowych obejmujących dźwigary główne. Środniki belek głównych, oprócz stężeń poprzecznych wzmocnione są żebrami dwuteowymi pomiędzy nimi.
Odwodnienie drogi na obiekcie poprzez wpusty uliczne i system odwodnienia oraz odwodnienie z wód powierzchniowych, w rejonie fundamentów podpór filarów, odprowadzone do wykonanej kanalizacji deszczowej z wylotem do rzeki Kłodnicy.
Przebudowie podlegały również dojazdy do obiektu i oświetlenie uliczne.
Zakres przebudowy obiektu:
- Rozbiórka płyty pomostowej, blach nieckowych i elementów stalowych wsporników
- Naprawa istniejących łożysk
- Wzmocnienie konstrukcji stalowej obiektu
- Wykonanie naprawy konstrukcji stalowej w miejscach uszkodzeń mechanicznych
- Czyszczenie całości konstrukcji stalowej przez piaskowanie oraz wykonanie nowych powłok antykorozyjnych
- Wykonanie nowej płyty pomostowej sprężonej współpracującej z dźwigarami stalowymi ustroju nośnego
- Wykonanie sprężenia ustroju nośnego (sprężenie płyty oraz zewnętrzne konstrukcji stalowej)
- Wykonanie rozbiórki i nadbudowy części skrzydeł i ścianki zaplecznej
- Wykonanie płyt przejściowych
- Wykonanie izolacji wodoszczelnej na płycie pomostu i częściach nadbudowanych skrzydeł
- Wykonanie nawierzchni asfaltowej
- Wykonanie kap chodnikowych zakończonych prefabrykowanymi deskami gzymsowymi
- Wykonanie barier ochronnych mostowych na obiekcie oraz odcinków przejściowych na dojazdach
- Wykonanie stalowych balustrad zewnętrznych
- Wykonanie osłon przeciw-porażeniowych nad torami PKP
- Wykonanie kolektora zbiorczego odwodnienia z wylotem do rzeki Kłodnicy
- Wykonanie systemu odwodnienia jezdni i płyty pomostowej wraz z odprowadzeniem wody do kolektora zbiorczego
- Wykonanie systemu odwodnienia fundamentów filarów wraz z odprowadzeniem wody do kolektora zbiorczego
- Niwelacja terenu w rejonach istniejących filarów wiaduktu
- Umocnienie skarp rowów trapezowych płytami ażurowymi
- Wykonanie oświetlenia obiektu
- Wykonanie przebudowy dojazdów w celu dopasowania ich niwelety do niwelety przebudowanego obiektu
Wartość robót:
Łączna wartość Kontraktu: 16.803.291,94 zł brutto