Zadanie: Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową PKP Gliwice – Opole w ciągu Alei Jana Nowaka – Jeziorańskiego (DK 88) w GliwicachNAZWA KONTRAKTU: „Przebudowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową PKP Gliwice – Opole w ciągu Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (DK 88) w Gliwicach”
INWESTOR: Miasto Gliwice – Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach, ul. Płowiecka 31, 44-121 Gliwice
WYKONAWCA: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „BANIMEX” Sp. z o.o., ul. Odkrywkowa 93, 42-504 Będzin
KOORDYNATOR BUDOWY: „INWEST - COMPLEX” Sp. z o.o. ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice
PROJEKTANT – KONSORCJUM FIRM:
Z. N. T. i W. „INMOST-PROJEKT” Sp. z o.o., ul. Lompy 15/2, 44-100 Gliwice
B.P. A-Propol S.C., ul. Gomułki 2, 44-121 Gliwice
WYBRANE DANE KONTRAKTOWE: Data podpisania umowy: 14.08.2012 r.
Data przekazania placu budowy: 12.09.2012 r.
Umowna data zakończenia (zgodnie z Aneksem): 31.07.2014 r.
Data odbioru końcowego: 07.08.2014 r.
Wartość Kontraktu:
Lp. |
Umowa |
Wartość |
||
Netto [zł] |
VAT 23 % [zł] |
Brutto [zł] |
||
1. |
ZDM-93/2012 (Umowa podstawowa) |
13 028 978,00 |
2 996 664,94 |
16 025 642,94 |
2. |
ZDM-90/2013 (Umowa dodatkowa) |
35 106,00 |
8 074,38 |
43 180,38 |
3. |
ZDM-62/2014 (Umowa dodatkowa) |
369 272,68 |
84 932,72 |
454 205,40 |
Łącznie: |
13 433 356,68 |
3 089 672,04 |
16 523 028,72 |
CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU:
W ramach inwestycji wykonano:
- przebudowę istniejącego wiaduktu nad linią kolejową Gliwice – Opole w ciągu alei Jana Nowaka Jeziorańskiego w Gliwicach (DK-88)
- przebudowę dróg dojazdowych
- budowę nowej kanalizacji deszczowej odprowadzającej wodę z nowoprojektowanego obiektu i z terenów pod obiektem,
- wykonanie przejścia kolektora odwodnienia pod ul. Portową do rzeki Kłodnicy
- wykonanie oświetlenia na wiadukcie i dojazdach.
Zakres zrealizowanych robót obejmował m.in.:
- rozbiórkę istniejącej płyty pomostowej
- wykonanie naprawy konstrukcji stalowych w miejscach uszkodzeń mechanicznych
- czyszczenie całości konstrukcji stalowej przez piaskowanie oraz wykonanie powłok antykorozyjnych
- zastąpienie istniejącego pomostu płytą żelbetową współpracującą z dźwigarami stalowymi ustroju nośnego
- wykonanie sprężenia ustroju nośnego
- wykonanie izolacji i nawierzchni asfaltowej
- wykonanie kap chodnikowych
- montaż barier ochronnych na obiekcie i na dojazdach, montaż osłon przeciwporażeniowych, wykonanie stalowych balustrad zewnętrznych
- wykonanie nowoprojektowanego kolektora zbiorczego odwodnienia z wylotem do rzeki Kłodnicy
- wykonanie nowego systemu odwodnienia jezdni i płyty pomostowej, wraz z odprowadzeniem wody poza obiekt mostowy (do kolektora zbiorczego), wykonanie systemu odwodnienia fundamentów
- niwelacja istniejącego terenu w rejonach istniejących filarów wiaduktu
- wykonanie oświetlenia obiektu
- wykonanie przebudowy dojazdów na odcinkach po 50,0 m przed i za obiektem w celu dopasowania ich niwelety do niwelety przebudowywanego obiektu
Dane charakterystyczne:
klasa nośności obiektu: A
klasa drogi: GP 1/4
konstrukcja naw. jezdni: KR 6
szerokość jezdni: 4 x 3,5 m = 14 m
szerokość płyty pomostowej: 17,88 m (w tym szerokość jezdni i szerokość dwóch stref ochronnych wraz z przejściami dla obsługi)