„Budowa drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”)”
ZAMAWIAJĄCY:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
INŻYNIER
Inwestycje, Budownictwo, Handel “Inwest - Complex” Sp. z o.o.
ul. Góry Chełmskiej 15
44-100 Gliwice
NADZÓR AUTORSKI
Trakt Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Jesionowa 9a
40-159 Katowice
WYKONAWCA
RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
ul. Trojańska 7
02-261 Warszawa
TERMIN REALIZACJI 26.11.2018 – 24.06.2021 r.
WARTOŚĆ NADZOROWANYCH ROBÓT 130 293 845,54 zł brutto
LOKALIZACJA KONTRAKTU
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie woj. śląskiego, powiatu będzińskiego. Budowana droga ekspresowa S1 łączy Pyrzowice – Mierzęcice - Podwarpie.
GŁÓWNE CELE INWESTYCJI:
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice - Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni, na odcinku pomiędzy węzłami Lotnisko i Podwarpie, stanowi połączenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
KORZYŚCI Z BUDOWY:
- Poprawa przepustowości i płynności jazdy na trasie Pyrzowice - Podwarpie
- Skrócenie czasu podróży na trasie Pyrzowice - Podwarpie
- Wzrost bezpieczeństwa mieszkańców
- Zapewnienie komfortu jazdy
- Zmniejszenie ryzyka wypadków
ZAKRES WYKONANYCH ROBÓT
- Roboty budowlane z zakresie dowiązania sytuacyjno – wysokościowego do istniejącej drogi S1 w rejonie węzła „Lotnisko” i węzła „Podwarpie”.
- Budowa drugiej jezdni – dwupasmowej z pasem awaryjnym.
- Przebudowa węzła „Mierzęcice” polegająca na budowie pasów włączeń i wyłączeń oraz dostosowaniu sytuacyjno – wysokościowym odcinków łącznic po stronie jezdni realizowanej.
- Przebudowa odcinków sieci dróg dojazdowych z budową zjazdów do pól i posesji.
- Budowa 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów
i 1 most. - Budowa przepustów.
- Budowa oświetlenia.
- Budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt na gabionach i materacach siatkowo – kamiennych oraz elementów zabezpieczających w studniach i zbiornikach.
- Przebudowa i rozbudowa systemu odwodnienia w tym kanalizacji deszczowej.
- Przebudowa istniejących zbiorników odparowujących na zbiorniki retencyjno – infiltracyjne.
- Wykonanie urządzeń wodnych – rowy melioracyjne, kanały hydrotechniczne.
- Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą.
- Wycinka istniejącego drzewostanu oraz nasadzenia.
- Budowa ogrodzenia drogi i zbiorników retencyjno – infiltracyjnych.
- Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
- Budowa barier ochronnych w oparciu o dokumentację opracowaną w tym zakresie przez Wykonawcę.
- Budowa ekranów akustycznych.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zrealizowania przedmiotu zamówienia.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie przedmiotu zamówienia.
Parametry techniczne drogi ekspresowej:
- Klasa drogi S
- Prędkość projektowa 100 km/h
- Liczba pasów ruchu 2 x 2pasy ruchu
- Szerokość pasa ruchu 3,50 m
- Szerokość jezdni 7,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
- Szerokość pasa dzielącego (bez opasek) 3,00 - 6,30 m
- Szerokość poboczy min. 0,75 m
- Kategoria obciążenia ruchu KR6
- Obciążenie nawierzchni 115 kN/oś