Nazwa kontraktu:
„Rozbudowa Alei Armii Krajowej na odcinku od ronda gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” do dolnej stacji kolejki gondolowej „Szyndzielnia” w Bielsku Białej”
ZAMAWIAJĄCY:
Miasto Bielsko-Biała – Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
ul. Michała Grażyńskiego 10, 43-300 Bielsko-Biała
INŻYNIER KONTRAKTU
Inwestycje, Budownictwo, Handel “Inwest - Complex” Spółka z o.o.
ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice
PROJEKTANT
Integral Projekt Sp. z o.o.
ul. Tatrzańska 7/2, 30-537 Kraków
GENERALNY WYKONAWCA
FBSERWIS SPÓŁKA AKCYJNA
ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa
Termin realizacji: 01 październik 2021 r. – 09 listopada 2022 r.
Wartość nadzorowanych robót wyniosła: 10 041 276,40 PLN zł netto, 12 350 769,97 zł brutto
- LOKALIZACJA
Inwestycja zrealizowana została na terenie województwa śląskiego w Bielsku- Białej w dzielnicy Wapiennica u podnóża szczytu Szyndzielnia a w szczególności od ronda gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” do dolnej stacji kolejki gondolowej „Szyndzielnia” w Bielsku Białej.
- ZAKRES OBJĘTY KONTRAKTEM
Inwestycja polegała na przebudowie jezdni i konstrukcji drogi, budowie przepustów wraz z budowa umocnieniem rowów, budowie murów oporowych, ciągów pieszych, a także przebudowie kolidującego uzbrojenia terenu. Projektowany układ drogowy opierał się na istniejącym ciągu drogowym.
Wykonano rozbudowę alei Armii Krajowej od ronda gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” do dolnej stacji kolejki gondolowej „Szyndzielnia” w Bielsku – Białej, w zakresie obejmującym w szczególności:
Rozbudowę odcinka dolnego od km 0+000 do km 0+841,46
- klasa drogi: 1/2Z
- Kategoria ruchu: KR3
- Nośność: 115kN/oś
- Długość rozbudowanego odcinka: 841,46m
- Rozbudowa skrzyżowań – 1 szt (z ul. Skrajną)
- Powierzchnia warstwy ścieralnej: 6368 m2
- Powierzchnia chodnika i zjazdów z kostki betonowej: 2954 m2
- Powierzchnia ścieżki rowerowej z masy mineralno-bitumicznej barwionej: 337 m2
- Urządzenia BRD - oznakowanie pionowe, poziome, bariery stalowe
- Powierzchnia umocnienia skarp brukiem kamiennym: 150 m2
- Umocnienie rowów i wylotów przepustu brukiem kamiennym: 249,06 m2
- Powierzchnia terenów humusowanych: 3816,45 m2
- Przebudowa przepustu P1 o średnicy dn 1000 mm w km 0+039,30
- Budowa przepustu P2 o średnicy dn 500mm w km 0+037,85 ul. Skrajnej
- Budowa przepustu P3 o przekroju wew. 200x200 cm w km 0+652,25
- Budowa muru oporowego z gabionów o dł. 29m w km 0+520
- Długość wybudowanej kanalizacji: 597,01 mb
- Liczba punktów oświetleniowych: 29 szt
- Długość wybudowanej kanalizacji TT: 861,09 mb
- Długość przebudowanej sieci gazowej: 51,02 mb
Rozbudowę odcinka górnego od km 0+000 do km 0+303,54
- klasa drogi: 1/2D
- Kategoria ruchu: KR2
- Nośność: 115kN/oś
- Długość rozbudowanego odcinka: 303,54 m
- Powierzchnia warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego: 955,43 m2
- Powierzchnia warstwy ścieralnej z kostki kamiennej: 1900 m2
- Powierzchnia chodnika z kostki betonowej: 49 m2
- Urządzenia BRD - oznakowanie pionowe, poziome, bariery stalowe
- Powierzchnia umocnienia skarp brukiem kamiennym: 323 m2
- Powierzchnia terenów humusowanych: 1676 m2
- Budowa muru oporowego M5 w konstrukcji żelbetowej od km 0+780 do km 0+838
- Budowa muru oporowego M6 z koszy gabionowych od 0+107,70 do km 0+130,31
- Budowa muru oporowego M7 w konstrukcji żelbetowej od km 0+224,56 do km 0+263,75
- Budowa „żłobu” w konstrukcji żelbetowej w km 0+263,75 do km 294,49
- Budowa muru oporowego M8 w konstrukcji żelbetowej w km 0+294,49 do km 0+307,21
- Budowa muru oporowego M9 w konstrukcji żelbetowej w centralnej części placu pod dolną stacją kolejki gondolowej
- Budowa muru oporowego M10 w konstrukcji żelbetowej w km 0+267,25 do km 0+300
- Długość wybudowanej kanalizacji: 594,43 mb
- Długość przebudowanej sieci wodociągowej: 13,15mb
- Liczba punktów oświetleniowych: 19 szt
- Długość wybudowanej kanalizacji TT: 323 mb
- Długość przebudowanej sieci gazowej: 281,19 mb