Nazwa:

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 941 w miejscowości Wisła na odcinku od końca obwodnicy miejscowości Ustroń do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 942.

Zamawiający:

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach

Lechicka 24, 40-609 Katowice

Projektant

EUROPROJEKT Projekty i Nadzory Drogowe

mgr inż. Andrzej Kula

Jaskrowa 15, 43-382 Bielsko-Biała

Nadzór Autorski

Trakt sp. z o.o. sp.k.

Biuro Projektów Budownictwa Komunikacyjnego

Jesionowa 9a, 40-159 Katowice

 Wykonawca: Konsorcjum firm -

Lider

P.I. „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o.

Górny Bór 31a

43-430 Skoczów

Partner

M-Silnice a.s.

Pardubice, Husova 1697

M-Silnice a.s. Oddział w Polsce

Cieszyńska 7

44-335 Jastrzębie-Zdrój (lokalizacja siedziby na etapie zawierania Umowy)

Pszczyńska 46

43-251 Pniówek                       (aktualna lokalizacja siedziby)

 Konsultant:

INWESTYCJE, BUDOWNICTWO, HANDEL

„INWEST-COMPLEX” Sp. z o.o.

44-100 Gliwice, ul. Góry Chełmskiej 15

 

Termin realizacji Robót:

od 14 grudnia 2018 r. (data podpisania Umowy z Wykonawcą)

do 10 grudnia 2021 r. (termin zakończenia robót budowlanych; pierwotny termin 15.10.2021 r. zmieniono zawartym z Wykonawcą Aneksem do Umowy).

 Termin zakończenia świadczenia usługi przez Konsultanta:

28 grudnia 2021 r.

 

Wartość Kontraktu wykonawczego:

Maksymalna wartość zobowiązania Zamawiającego (z kwotą tymczasową):

79 799 923,09 zł (netto)

98 153 905,40 PLN (brutto)

Potwierdzona ostatecznie wartość Robót:

98 151 104,06 PLN (brutto)

 

Opis zrealizowanego zadania

Krótki opis - orientacja, lokalizacja

Inwestycja zlokalizowana w powiecie cieszyńskim - w miastach Wisła i Ustroń. Swoim zakresem obejmowała rozbudowę istniejącego odcinka Drogi Wojewódzkiej nr 941 wraz z budową nowej i przebudową istniejącej infrastruktury.

Początkowy fragment przebudowanej drogi przebiega przez obszar miasta Ustroń, znakomita większość jednak znajduje się na obszarze miasta Wisła.

 

Zakres Robót

 Roboty drogowe

Zrealizowano całkowitą i kompleksową przebudowę Drogi Wojewódzkiej nr 941 na odcinku 5081 m do parametrów klasy G, po śladzie zbliżonym do istniejącego jej przebiegu.

Zasadniczy zakres prac:

  • ujednolicenie szerokości jezdni (przekrój uliczny 7,0m) i poboczy,
  • przebudowa (całkowita wymiana) istniejącej konstrukcji nawierzchni z dopuszczeniem nacisku osi 11,5 tony,
  • budowa/przebudowa odcinków chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zjazdów, zatok autobusowych,
  • budowa 1 skrzyżowania typu rondo (średn. zewn. 36,0m, średn. wewn. 21,0m),
  • przebudowa lub rozbudowa wlotów dróg podporządkowanych w dostosowaniu do projektowanej DW941, w tym budowa skrzyżowań skanalizowanych.

 

Roboty mostowe

  • budowa i przebudowa obiektów inżynierskich -
  • most na kanale Młynówka w rejonie ul Dębowej w km 0+725,00 (M1)
  • most na potoku Gahura w km 1+170,00 (M2)
  • most na rzece Wisła w km 1+280,00 (M3)
  • most na potoku Młynówka w km 2+680 (M4)
  • most na rzece Wisła w km 3+097 (M5)
  • przepust na cieku bez nazwy w rejonie skoczni w km 4+240
  • most na potoku Dziechcinka w km 4+980 (M6)

 

Roboty branży kolejowej (Linia nr 191, 1-torowa, zelektryfikowana)

  • przebudowa przejazdów kolejowych w km 1+145 oraz ok 2+400
  • wymiana nawierzchni torowiska (dot. tylko przejazdu w km 2+400),
  • przebudowa systemu odwodnienia,
  • przebudowa instalacji sterowania ruchem kolejowym

 

Roboty związane z sieciami uzbrojenia terenu

  • budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • przebudowa kanalizacji sanitarnej –
  • grawitacyjnej o średnicach ø300, ø200, ø150
  • tłocznej o średnicy ø63
  • przebudowa sieci wodociągowej o średnicach ø500, ø200, ø160, ø100,
  • przebudowa sieci gazowej o średnicach ø250, ø200, ø160, ø90, ø63, ø50, ø25,
  • budowa i przebudowa sieci oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sieci elektroenergetycznej -
  • napowietrznej oświetleniowej i rozdzielczo – oświetleniowej
  • kablowych sieci średniego i niskiego napięcia,
  • przebudowa sieci teletechnicznej napowietrznej oraz kablowej,
  • budowa kanału technologicznego.

 

Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe

  • rozbiórka istniejących chodników i konstrukcji drogi
  • rozbiórka elementów infrastruktury technicznej przeznaczonych do likwidacji,
  • wycinka kolidującej zieleni.

 

Ilości zrealizowanych robót

 

 

Asortyment robót

Ilość razem

Jednostka

1.

Warstwa ścieralna z BBTM 8S PMB 45/80-80 gr. 3cm

32 143,03

m2

2.

Nawierzchnia z mieszanki SMA 11 PMB 45/80-80, gr. 4 cm

6 866,04

m2

3.

Nawierzchnia z AC 16 W PMB 45/80-80, w-wa wiążąca grubości 8 cm

6 925,69

m2

4.

Nawierzchnia z AC 16 W PMB 45/80-80, w-wa wiążąca grubości 9 cm

32 010,14

m2

5.

Podbudowa z betonu asfaltowego AC22P gr. 18 cm, PMB 45/80-80

36 787,20

m2

6.

Nawierzchnia z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm koloru

Czerwonego; asfalt 50/70

1 059,51

m2

7.

Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 gr. 3cm

15 222,06

m2

8.

Nawierzchnia z kostki kamiennej 17/19 cm na zatokach autobusowych

1 251,22

m2

9.

Nawierzchnia z kostki kamiennej 7/9 cm na chodniku (ul. Stellera)

128,56

m2

10.

Nawierzchnia z kostki kamiennej 9-11 nawierzchnia jezdni ul. Stellera

125,23

m2

11.

Nawierzchnia z betonu cementowego C35/45 gr. 20 cm – pierścień ronda

142,08

m2

12.

Montaż krawężników betonowych na ławie z betonu C12/15

8 319,88

m.b.

13.

Montaż krawężników kamiennych na ławie z betonu C12/15

6 238,06

m.b.

14.

Montaż obrzeży betonowych 8x30cm na ławie z betonu C12/15

5 121,97

m.b.

15.

Montaż kamiennych obrzeży chodnikowych 8x30 cm na ławie betonowej

64,63

m.b.

16.

Ściek przykrawężnikowy

7 061,17

m.b.

17.

Kanalizacja deszczowa

7 551,12

m.b.

18.

Osadniki

7

szt.

19.

Separatory

1

szt.

20.

Wpusty uliczne fi 500 mm

330

 

21.

Studnie fi 1200 mm

236

szt.

22.

Oznakowanie poziome grubowarstwowe

1 723

m2

23.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu - punktowe elementy odblaskowe (PEO)

565

szt.

24.

Bariery ochronne stalowe H2W4B / N2W2B

560,12

m.b.

25.

Balustrada U-12a

28,87

m.b.

26.

Balustrada U-11a

1 248,06

m.b.

27.

Oświetlenie uliczne – budowa/przebudowa (punkty świetlne)

81

szt.

28.

Kanał technologiczny (długość / ilość studni)

5 204,57 / 75

m.b. / szt.

 

Zaangażowany Personel Konsultanta

  • Inżynier Kontraktu
  • Główny Inspektor nadzoru robót drogowych
  • Główny Inspektor nadzoru robót mostowych
  • Inspektor nadzoru robót drogowych
  • Inspektor nadzoru robót mostowych
  • Inspektor nadzoru robót teletechnicznych i elektrycznych
  • Inspektor nadzoru robót gazowych i wod.-kan.
  • Inspektor nadzoru urządzeń srk
  • Inspektor nadzoru branży kolejowej
  • Inżynier ds. materiałowych – technolog
  • Technolog
  • Specjalista - kosztorysant ds. rozliczeń i raportowania finansowego
  • Specjalista ds. ochrony środowiska
  • Zespół geodezyjny
  • Pracownik biurowy