Nazwa kontraktu:

Projekt i budowa obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46


Uczestnicy procesu inwestycyjnego

 

Zamawiający

Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad

Wronia 53, 00-874 Warszawa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu

Niedziałkowskiego 6, 45-085 Opole

 

Konsultant (Nadzór)

„INWEST-COMPLEX” Sp. z o.o.

Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice

 

Wykonawca

Konsorcjum firm:

Lider:               Mota-Engil Central Europe S.A.

Opolska 110, 30-415 Kraków

Partner:           Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o.

Jagiełły 39, 46-020 Czarnowąsy

 

Projektant Wykonawcy

Konsorcjum firm:

Lider:               Mota-Engil Central Europe S.A.

Opolska 110, 30-415 Kraków

Partner:           Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o.

Jagiełły 39, 46-020 Czarnowąsy

Podwykonawca prac projektowych:

Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o.

ul. Domaniewskiej 39A, 02-672 Warszawa

 

Lokalizacja Kontraktu:

Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana została na terenie woj. Opolskiego, powiatu opolskiego, na terenie gmin Niemodlin, Dąbrowa i Tułowice. Obwodnica m. Niemodlina znajduje się na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 46 od km 79+000 do km 88+765. Droga krajowa nr 46 Kłodzko-Nysa-Niemodlin-Opole-Częstochowa-Szczekociny łączy województwo dolnośląskie, opolskie i śląskie.

 

Kontrakt obejmował:

  • zaprojektowanie i budowę obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46.
  • uzyskanie wymaganych prawem decyzji, w tym decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) i wybudowanie obwodnicy miasta Niemodlin w ciągu drogi krajowej nr 46 Kłodzko-Nysa-Niemodlin-Opole-Częstochowa-Szczekociny
  • uzyskanie decyzji dopuszczenia do użytkowania oraz oddanie do użytkowania nowych odcinków drogi krajowej nr 46, stanowiących nowo wybudowaną obwodnicę Niemodlina

W ramach Kontraktu zaprojektowano i wykonano:

  • nowy odcinek drogi krajowej nr 46 o długości 11+485 km
  • dwa węzły drogowe: „węzeł Niemodlin” i „węzeł Sosnówka”,
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą,
  • budowę dróg innych niż obwodnica (w tym zmiana przebiegu istniejących dróg),
  • budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji (przywracające naruszone połączenia drogowe),
  • budowę i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • przejazdy awaryjne na obwodnicy,
  • obiekty inżynierskie w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą (łącznie 18 obiektów),
  • system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiornik retencyjny oraz retencyjno-infiltracyjny,
  • urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniami ochronno–naprowadzającymi, zieleń,
  • infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy obwodnicy zlokalizowanych w ciągu obwodnicy w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
  • wyburzenia budynków i obiektów budowlanych,
  • sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
  • oświetlenie drogowe,
  • urządzenia BRD: oznakowanie obwodnicy i dróg związanych, bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
  • po zakończeniu Robot wykonana została rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
  • wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych
    w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji,
    z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
  • System Zarządzania Ruchem