„Budowa drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I
   w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”)”

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

INŻYNIER

Inwestycje, Budownictwo, Handel “Inwest - Complex” Sp. z o.o.
ul. Góry Chełmskiej 15
44-100 Gliwice

NADZÓR AUTORSKI

Trakt Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Jesionowa 9a
40-159 Katowice

WYKONAWCA
RUBAU POLSKA Sp. z o.o.
ul. Trojańska 7
02-261 Warszawa

TERMIN REALIZACJI
26.11.2018 – 24.06.2021 r.

WARTOŚĆ NADZOROWANYCH ROBÓT
130 293 845,54 zł brutto

LOKALIZACJA KONTRAKTU

Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie woj. śląskiego, powiatu będzińskiego. Budowana droga ekspresowa S1 łączy Pyrzowice – Mierzęcice - Podwarpie.

GŁÓWNE CELE INWESTYCJI:

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice - Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni, na odcinku pomiędzy węzłami Lotnisko i Podwarpie, stanowi połączenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KORZYŚCI Z BUDOWY:

  • Poprawa przepustowości i płynności jazdy na trasie Pyrzowice - Podwarpie
  • Skrócenie czasu podróży na trasie Pyrzowice - Podwarpie
  • Wzrost bezpieczeństwa mieszkańców
  • Zapewnienie komfortu jazdy
  • Zmniejszenie ryzyka wypadków

ZAKRES WYKONANYCH ROBÓT

  • Roboty budowlane z zakresie dowiązania sytuacyjno – wysokościowego do istniejącej drogi S1 w rejonie węzła „Lotnisko” i węzła „Podwarpie”.
  • Budowa drugiej jezdni – dwupasmowej z pasem awaryjnym.
  • Przebudowa węzła „Mierzęcice” polegająca na budowie pasów włączeń i wyłączeń oraz dostosowaniu sytuacyjno – wysokościowym odcinków łącznic po stronie jezdni realizowanej.
  • Przebudowa odcinków sieci dróg dojazdowych z budową zjazdów do pól i posesji.
  • Budowa 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów i 1 most.
  • Budowa przepustów.
  • Budowa oświetlenia.
  • Budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt na gabionach i materacach siatkowo – kamiennych oraz elementów zabezpieczających w studniach i zbiornikach.
  • Przebudowa i rozbudowa systemu odwodnienia w tym kanalizacji deszczowej.
  • Przebudowa istniejących zbiorników odparowujących na zbiorniki retencyjno – infiltracyjne.
  • Wykonanie urządzeń wodnych – rowy melioracyjne, kanały hydrotechniczne.
  • Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą.
  • Wycinka istniejącego drzewostanu oraz nasadzenia.
  • Budowa ogrodzenia drogi i zbiorników retencyjno – infiltracyjnych.
  • Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
  • Budowa barier ochronnych w oparciu o dokumentację opracowaną w tym zakresie przez Wykonawcę.
  • Budowa ekranów akustycznych.
  • Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zrealizowania przedmiotu zamówienia.
  • Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie przedmiotu zamówienia.

Parametry techniczne drogi ekspresowej:

  • Klasa drogi                                                      S
  • Prędkość projektowa                                        100 km/h
  • Liczba pasów ruchu                                         2 x 2pasy ruchu
  • Szerokość pasa ruchu                                       3,50 m
  • Szerokość jezdni                                              7,00 m
  • Szerokość pasa awaryjnego                              2,50 m
  • Szerokość pasa dzielącego (bez opasek)             3,00 - 6,30 m
  • Szerokość poboczy                                          min. 0,75 m
  • Kategoria obciążenia ruchu                              KR6
  • Obciążenie nawierzchni                                   115 kN/oś