Nazwa kontraktu:
Zadanie nr 1: „Budowa Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna
etap I do IV: km 0,0+000 do 10+221,00 w Rybniku i Żorach”
Zadanie nr 2: „Budowa Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa
w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego”
Zamawiający:
Miasto Rybnik, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44 – 200 Rybnik,
Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego:
Konsorcjum firm:
MP-MOSTY Sp. Z o.o., ul. Dekerta 18, 30-703 Kraków,
DROGOWA TRASA ŚREDNICOWA S.A., ul. Mieszka I nr 10, 40-877 Katowice,
Realizacja nadzoru inwestorskiego
Inwestycje Budownictwo Handel "Inwest-Complex" Spółka z o.o., ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice
Wykonawca:
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., ul. Okólna 10, 42-400 Zawiercie,
Data rozpoczęcia Umowy: 25.04.2017 r.
Data rozpoczęcia Robót: 28.04.2017 r.
Data zakończenia Robót: 31.12.2019 r.
Data zakończenia i rozliczenia Umowy: 30.04.2020 r.
ZAKRES:
Zadanie nr 1: Budowa Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna etap I do IV: km 0,0+000 do 10+221,00 w Rybniku i Żorach
Zadanie nr 1 zostało podzielone na etapy:
Etap I – odcinek drogi na terenie miasta Żory – od wybudowanego ronda do granicy miejscowości Żory i Rybnika (do granicy administracyjnej tych miejscowości) od km 0+000 do km 0+425
Etap II – odcinek drogi od granicy z m. Żory do węzła Gotartowickiego wraz z węzłem – od km 0+425 do km 4+020
Etap III – odcinek od węzła Gotartowickiego do węzła Chwałowickiego wraz z węzłem – od km 4+020 do km 7+990
Etap IV – odcinek od węzła Chwałowickiego do węzła Wodzisławskiego wraz z węzłem - od km 7+990 do km 10+221
Roboty drogowe
- budowa drogi dwujezdniowej długości 10,221 km,
- budowa 5 węzłów drogowych i 2 przejazdów drogowych,
- budowa dróg dojazdowych,
- budowa ciągów pieszych i pieszo-rowerowych na drogach poprzecznych,
- budowa zjazdów,
- budowa elementów systemu odwodnienia,
- budowa przepustów drogowych,
Obiekty inżynierskie
- budowa 11 wiaduktów i 2 mostów,
Kanalizacja deszczowa
- budowa sieci kanalizacji deszczowej,
Urządzenia ochrony środowiska
- budowa zbiorników wód deszczowych,
- budowa ekranów akustycznych i ogrodzeń,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa stawu kompensacyjnego,
- zabudowa urządzeń oczyszczających ścieki drogowe przed wprowadzeniem do odbiorników,
Zieleń
- wycinka istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
- nasadzenia,
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
- bariery ochronne,
- elementy oznakowania pionowego i poziomego,
Oświetlenie
budowa oświetlenia węzłów i skrzyżowań,
Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej
cieki naturalne i sieć drenarska,
linie elektroenergetyczne,
linie teletechniczne,
kanalizacja sanitarna i deszczowa,
sieć wodociągowa,
sieć gazowa,
sieć c.o.,
sieć trakcyjna i elektroenergetyczna kolejowa,
Kanalizacja teletechniczna
- kanał technologiczny,
Rozbiórki
- elementów dróg i ulic,
- elementów sieci uzbrojenia terenu,
- elementów małej architektury i ogrodzeń,
- budynków mieszkalnych i gospodarczych i innych elementów kolidujących z inwestycją.
Zadanie nr 2: Budowa Drogi Śródmiejskiej na odcinku od Węzła Śródmiejskiego do skrzyżowania z ulicą Obwiednia Południowa w Rybniku
Roboty drogowe
- budowa drogi jednojezdniowej długości 0,860 km,
- budowa 1 skrzyżowania typu rondo,
- budowa ciągów pieszych i pieszo-rowerowych,
- budowa zjazdów,
- budowa elementów systemu odwodnienia,
- budowa przepustów drogowych,
Obiekty inżynierskie
- przebudowa 1 mostu i budowa 1 kładki pieszo-rowerowej,
Kanalizacja deszczowa
- budowa sieci kanalizacji deszczowej,
Zieleń
- wycinka istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
- bariery ochronne,
- elementy oznakowania pionowego i poziomego,
Oświetlenie
- budowa oświetlenia ulicznego wzdłuż całej inwestycji,
Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej
- cieki naturalne i sieć drenarska,
- linie elektroenergetyczne,
- linie teletechniczne,
- kanalizacja sanitarna i deszczowa,
- sieć elektroenergetyczna kolejowa,
- oświetlenie uliczne,
Kanalizacja teletechniczna
kanał technologiczny,
Rozbiórki
elementów dróg i ulic,
elementów sieci uzbrojenia terenu.
Parametry techniczne projektowanej trasy głównej Drogi Regionalnej:
- Klasa drogi – G – na terenie miasta Żory, GP – na terenie miasta Rybnika
- Prędkość projektowa – 70 km/h
- Nośność – 115 kN/oś
- Kategoria ruchu – KR6
- Dostępność tylko poprzez węzły
- Ilość jezdni – 2
- Szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,0 m pas awaryjny
- Wysokość skrajni – 4,70m
Parametry techniczne projektowanej drogi Śródmiejskiej:
- klasa techniczna Z,
- szerokość́ pasów ruchu2x3.50 m,
- szerokość́ dodatkowych pasów ruchu na dojeździe do węzła 3.50 m,
- szerokość́ ciągu pieszo-rowerowego 3.00 m,
- szerokość́ pobocza 1.25 m,
- spadek poprzeczny jezdni na prostej 2.0 %,
- nachylenie skarp rowów 1:1.5,
- kategoria ruchu KR 6.
Parametry techniczne obiektów mostowych:
Zadanie nr 1 - klasa obciążenia „A”
Zadanie nr 2 – klasa obciążenia „B”
W zakresie Zadania 1 wykonano 13 obiektów inżynierskich:
MGP-01
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad rzeką Kłokocinką. Obiekt ma również zastosowanie jako przejście dolne dla zwierząt średnich.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad rzeką Klokocinką.
- Lokalizacja - km 0+081,25 w ciągu Regionalnej drogi Racibórz - Pszczyna oraz w km 3+260 rzeki Kłokocinki.
- Posadowienie - bezpośrednio na gruncie wzmocnionym kolumnami jet-grouting o średnicy d=0,80m.
- Podpory - ściany żelbetowe monolityczne.
- Ustrój nośny - jednoprzęsłowy ustrój belkowy z betonu sprężonego, podpory wykonano jako masywne żelbetowe.
- Rozpiętość teoretyczna – 22,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) – jezdnia w stronę Raciborza – 41,00m; jezdnia w stronę Pszczyny – 42.00m
- Kąt skosu obiektu – 63,31 stopni
WGP-02
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad istniejącą linią kolejową oraz nad przełożoną ul. Szybowcową, przejście dolne dla zwierząt średnich.
- Opis ogólny – obiekt dwujezdniowy o rozdzielonych ustrojach nośnych.
- Lokalizacja - ciągu drogi RDRP w km 2+102,30 oraz nad linią kolejową nr 302 Kotlarnia – Boguszowice w km 32,159 i nad drogą powiatową S7027 w km 0+424,14 (ul. Szybowcowa).
- Posadowienie - bezpośrednio na gruncie wzmocnionym kolumnami DSM.
- Podpory - masywne żelbetowe oraz filary słupowe. Przyczółki obiektu zaprojektowano w formie ścian żelbetowych monolitycznych.
- Ustrój nośny - trójprzęsłowy ustrój nośny płytowo-belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 104,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) – jezdnia w stronę Raciborza – 128,00m; jezdnia w stronę Pszczyny – 125,50m
- Kąt skosu obiektu – 51,0 stopni
WGP-03
- Przeznaczenie – przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad Węzłem Gotartowickim.
- Opis ogólny – obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad Węzłem Gotartowickim. Dojazdy do obiektu wykonano w postaci murów oporowych z gruntu zbrojonego z okładziną z elementów betonowych prefabrykowanych.
- Lokalizacja – w ciągu drogi RDRP nad drogą powiatową S7004 (ul. Gotartowicka) w km 3+457.93
- Posadowienie - bezpośrednie na podłożu wzmocnionym kolumnami DSM.
- Podpory - Przyczółki obiektu zaprojektowano w formie ścian żelbetowych monolitycznych z krótkimi ścianami bocznymi, podpory obiektu zaprojektowano jako masywne żelbetowe oraz filary słupowe.
- Ustrój nośny - trójprzęsłowy ciągły ustrój belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 25,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) – jezdnia w stronę Raciborza – 92,07m; jezdnia w stronę Pszczyny – 92,07m
- Kąt skosu obiektu – 69,70 stopni
WD-04
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu ulicy Boguszowickiej nad Na obiekcie znajdują się również chodniki dla pieszych i ścieżka rowerowa.
- Opis ogólny – obiekt jednojezdniowy przebiegający nad drogą RDRP. Obiekt znajduje się w ciągu drogi klasy Z – ulicy Boguszowickiej (S7009).
- Lokalizacja – w ciągu ul. Boguszowickiej nad drogą RDRP w km 4+084.68
- Posadowienie – bezpośrednie.
- Podpory –monolityczne ściany żelbetowe.
- Ustrój nośny - jednoprzęsłowy ustrój belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 39,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) – strona lewa – 85,81m; w strona prawa – 78,26m
- Kąt skosu obiektu – przyczółek A 47,87 stopni; przyczółek B 41,44 stopni
WGP-05
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad ulicą Ziemską i Potokiem Boguszowickim, przejście dolne dla zwierząt średnich.
- Opis ogólny – obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad ulicą Ziemską i Potokiem Boguszowickim.
- Lokalizacja – w ciągu drogi RDRP nad ul. Ziemską i potokiem Boguszowickim w km 4+942.53.
- Posadowienie – bezpośrednie na gruncie wzmocnionym kolumnami typu DSM.
- Podpory - ściany żelbetowe monolityczne.
- Ustrój nośny - dwie rozdzielone, jednoprzęsłowe konstrukcje w przekroju poprzecznym, każdej konstrukcji, zastosowano dwie belki o wysokości 1,60m (w osi) w rozstawie osiowym 6,25m, z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 32,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) – jezdnia w stronę Raciborza – 57,16m; jezdnia w stronę Pszczyny – 57,24m
- Kąt skosu obiektu – 67,70 stopni
WGP-06
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad Węzłem Świerklańskim.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad Węzłem Świerklańskim. Dojazdy do obiektu wykonano w postaci murów oporowych z gruntu zbrojonego z okładziną z elementów betonowych prefabrykowanych
- Lokalizacja -w ciągu drogi RDRP nad ul. Świerklańską w km 6+353.38
- Posadowienie – bezpośrednie, pod ławą fundamentową wykonano poduszkę piaskową o grubości 0,80m z piasku średniego.
- Podpory - Przyczółki wykonano jako masywne żelbetowe. Filary słupowe zwieńczone oczepem.
- Ustrój nośny - trójprzęsłowy, wolnopodparty ustrój belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 27,40m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami ścian bocznych przyczółka) - jezdnia w stronę Pszczyny 93.80m; jezdnia w stronę Raciborza 93.90m
- Kąt skosu obiektu- 90,00 stopni
WGP-06a
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad bocznicą kolejową kopalni KWK „Chwałowice”, przejście dolne dla zwierząt średnich.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad bocznicą kolejową.
- Lokalizacja -w ciągu drogi RDRP w km 6+975,00.
- Posadowienie – bezpośrednie na wymienionym gruncie, pod ławą fundamentową wykonano poduszkę piaskową o grubości 0,80m z piasku średniego.
- Podpory - przyczółki obiektu wykonano w formie ścian żelbetowych monolitycznych z ścianami bocznymi łączącymi i podwieszonymi do nich skrzydłami.
- Ustrój nośny - jednoprzęsłowy ustrój belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 35,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami ścian bocznych przyczółka) - jezdnia w stronę Pszczyny 59.75m; jezdnia w stronę Raciborza 58.00m.
- Kąt skosu obiektu- 75,90 stopni
WGP-07
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad Węzłem Chwałowickim.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych przebiegający nad Węzłem Chwałowickim. Dojazdy do obiektu wykonano w postaci murów oporowych z gruntu zbrojonego z okładziną z elementów betonowych prefabrykowanych.
- Lokalizacja - w ciągu drogi RDRP w km 7+800,83.
- Posadowienie - bezpośrednie na gruncie wzmocnionym kolumnami typu DSM.
- Podpory - masywne żelbetowe oraz filary słupowe
- Ustrój nośny - trójprzęsłowy ciągły ustrój belkowy z betonu sprężonego
- Rozpiętość teoretyczna – 25,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami ścian bocznych przyczółka) - jezdnia lewa w stronę Pszczyny 91.87m; jezdnia prawa w stronę Raciborza 92.12m
- Kąt skosu obiektu- 78,9º÷ 84,7º
WGP-08
- Przeznaczenie -przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad istniejącymi liniami kolejowymi, obiekt ma również zastosowanie jako przejście dolne dla zwierząt średnich.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy o jezdniach rozdzielonych, obiekt wykonano jako estakadę siedmioprzęsłową.
- Lokalizacja - w ciągu drogi RDRP w km 8+365,58.
- Posadowienie - bezpośrednie na wzmocnionym gruncie. Wzmocnienie zostanie zrealizowane za pomocą pali przemieszczeniowych i ściany szczelinowe.
- Podpory - masywne żelbetowe oraz masywne filary ścianowe.
- Ustrój nośny – konstrukcja skrzynkowa żelbetowa sprężana.
- Rozpiętość teoretyczna – 417,00m
- Długość całkowita - 431,82÷449,28 m
- Kąt skosu obiektu- 90,00 stopni
WD-09
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego na Węźle Śródmiejskim nad RDRP.
- Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy, nierozdzielony przebiegający nad projektowaną drogą RDRP. Obiekt znajduje się w ciągu łącznicy Węzła Śródmiejskiego rozprowadzającej ruch pojazdów na i z jezdni w kierunku Pszczyny projektowanej RDRP.
- Lokalizacja – na Węźle Śródmiejskim nad RDRP w km 8+869,68.
- Posadowienie - bezpośrednie na gruncie wzmocnionym kolumnami typu DSM.
- Podpory - masywne żelbetowe.
- Ustrój nośny - jednoprzęsłowy ustrój belkowy z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna - 43,70m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) - strona lewa 71.24m; strona prawa 71.50m
- Kąt skosu obiektu- przyczółek A = 66.44 stopnie; przyczółek B = 88.93 stopnie.
MGP-10
- Przeznaczenie - przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu RDRP nad rzeką Nacyną.
- Opis ogólny – konstrukcja ramowa, monolityczna żelbetowa.
- Lokalizacja – w km 9+120,18 w ciągu RDRP, nad rzeką Nacyną
- Posadowienie – bezpośrednie na wymienionym gruncie o miąższości 2,5 m.
- Podpory – żelbetowe ściany ramy o grubości 1,0 m
- Ustrój nośny - otwarta rama żelbetowa o wysokości 0,7 do 2,4 m
- Rozpiętość teoretyczna – 16,00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) - 17,00m
- Kąt skosu obiektu- 60,00 stopni
WD-11
- Przeznaczenie - obiekt jest częścią Węzła Wodzisławskiego i służył do rozprowadzenia ruchu pojazdów na węźle. Węzeł stanowi połączenie projektowanej RDRP z istniejącą
Wodzisławską. - Opis ogólny - obiekt dwujezdniowy, nierozdzielony przebiegający nad projektowaną drogą RDRP.
- Lokalizacja – w ciągu łącznicy L05 na węźle Wodzisławskim nad RDRP w km 9+844.56.
- Posadowienie – bezpośrednie na gruncie wzmocnionym kolumnami typu DSM.
- Podpory - masywne żelbetowe.
- Ustrój nośny - obiekt wykonano w postaci jednoprzęsłowego ustroju belkowego z betonu sprężonego.
- Rozpiętość teoretyczna – 44.00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) - strona lewa 63.00m; strona prawa 64.20m
- Kąt skosu obiektu- 70.76 stopni
WD-12
- Przeznaczenie - obiekt przeznaczony jest do przeprowadzenia ruchu samochodowego w ciągu ul. Wodzisławskiej nad projektowaną RDRP. Na obiekcie wykonano również chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową
- Opis ogólny - obiekt jednojezdniowy przebiegający nad drogą RDRP. Obiekt znajduje się w ciągu drogi klasy G – ulicy Wodzisławskiej (DK78). Obiekt wykonano w postaci jednoprzęsłowego ustroju belkowego z betonu sprężonego.
- Lokalizacja – w ciągu ul. Wodzisławskiej nad RDRP w km 10+153.98.
- Posadowienie – bezpośrednie
- Podpory - masywne żelbetowe.
- Ustrój nośny - Konstrukcję ustroju nośnego stanowi jednoprzęsłowa konstrukcja belkowa.
- Rozpiętość teoretyczna – 39.00m
- Długość całkowita (pomiędzy końcami skrzydeł) - strona lewa 67.00m; strona prawa 69.00m
- Kąt skosu obiektu- 65.48 stopni
W zakresie Zadania 2 wykonano 2 obiekty inżynierskie:
Kładka pieszo-rowerowa OI1
- Przeznaczenie – w ciągu ul. Obwiednia Południowa dla prowadzenia ruchu samochodowego
- Opis ogólny – obiekt jednoprzęsłowy
- Nośność – obciążenie tłumem wg PN-85/S-10030
- Rozpiętość teoretyczna – 22,40 m
- Światło poziome – 21,80 m
- Szerokość całkowita – 3,90 m
- Przeszkoda – rzeka Nacyna w km 5+ 640
Przepust OI3
- Przeznaczenie – obiekt przeznaczony do prowadzenia ruchu w ciągu Drogi Śródmiejskiej łączącej ul. Obwiednia Południowa z projektowanym Węzłem Śródmiejskim w ciągu Drogi Regionalnej Racibórz – Pszczyna.
- Konstrukcja – owalna rura z blachy falistej z wlotem i wylotem dostosowany do spadku skarpy nasypu drogowego
- Nośność – klasa B
- Rozpiętość teoretyczna – 30,50 m
- Średnica pozioma – 1,94 m
- Średnia pionowa – 2,12 m
- Przeszkoda – Rów R-13
Kładka pieszo-rowerowa OI3
- Przeznaczenie – obiekt przeznaczony do przeprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego w ciągu ścieżki pieszo-rowerowej
- Konstrukcja – obiekt gruntowo – powłokowy z blachy falistej
- Nośność – klasa B
- Rozpiętość teoretyczna – 11,0 m
- Światło poziome – 10,90 m
- Długość w osi cieku – 32,75 m
- Przeszkoda – rzeka Nacyna w km 4+528
Końcowe zaawansowanie finansowe budowy:
331 020 181,41 zł netto / 407 154 823,14 zł brutto.
w tym:
Zadanie nr 1 – Budowa Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna etap I do IV:
Budowa Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna |
Wartość robót (netto) |
|
319 995 690,44 |
Zadanie nr 2 – Budowa Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego:
Budowa Drogi Śródmiejskiej |
Wartość robót (netto) |
|
11 008 230,81 |
Tablice informacyjne i pamiątkowe:
Tablice informacyjne i pamiątkowe |
Wartość robót (netto) |
|
16 260,16 |